7a tasca: Currículum EF

En aquesta entrada, comentaré breument la meua opinió de l´actual currículum d´educació física, basant-me amb la meua experiència i amb un arxiu de la : “Federación Española de Asociaciones de Docentes de Educación Física (FEADEF)”, el qual data de 2016.

               Al currículum d´educació física existeixen sis blocs, on els primers 5 blocs s´encarreguen de la motricitat ( tant fina com gruixuda) de l´alumnat, mentre que el sisè bloc tracta de la transversalitat de l´educació física en relació amb altres assignatures de la Primària. A més a més, al document existeixen indicadors d´èxit i criteris d´avaluació, els quals deurien d´aparèixer també al currículum ja que són vital ajuda per als docents i també poden servir per enriquir el currículum. En tot cas, em basaré en tres aspectes clau d´aquest text esmentat abans, intentant fer una crítica constructiva en millora de l´actua currículum, ja que qualsevol currículum mai estarà ben fet, ja que sempre es podrà millorar i indagar més en diferents aspectes.

1.      Gestió de capacitats físiques: en aquest primer punt, la principal reflexió que puc extraure és que hem de centrar-se més en donar ferramentes a l´alumnat per saber adaptar el seu ritme i distancies d´aprenentatge en qualsevol activitat física, en compte de centrar-se en millorar i avaluar de forma rigorosa i simplement física una habilitat, com podria ser el cas de la carrera contínua. En aquest exemple, deuríem de centrar-nos en “fer saber” a l´alumnat com ha de regular-se i extraure el seu millor potencial i no conformar-nos en repetir aquest exercici i fer servir la naturalesa animal, la qual es basa en millorar la condició física mitjançant repeticions d´un determinat exercici.

2.      Conducta motriu: altre aspecte fonamental que deuria de tindre l´educació física és la creació i promoció d´una conducta motriu i física “sana” cap a l´activitat física. És a dir, com a docents hem de crear situacions motrius variades per aconseguir que l´alumnat crea i adquirisca distintes ferramentes útils i voluntat per tindre interès en la millora de la seua motricitat, tant dins de l´aspecte educatiu, i més important, fora d´ell, ja que és en aquest espai extra educatiu on més temps passen i on més llibertat poden tindre.

3.      Elegir millor els estàndards d´aprenentatge: en últim lloc, he pogut observar, tant en el currículum com diferents opinions de docents en pràctica d´anys d´aquest treball de la docència, queixar-se que, a banda de ser un currículum que ompli tot d´aquests estàndards, en educació física és on més greu es pateix aquesta situació, ja que n´hi han moltes voltes que entren en incoherències o es fan impossible d´avaluar tots a tant alumnat en cada professor, provocant una pèrdua de temps d´elaboració d´aquesta part del currículum, en compte de centrar-se en metodologies i currículums més innovadors i adaptats a la situació educativa i d´aprenentatge dels nostres temps, del segle XXI.

 

Bibliografia: Análisis crítico de la propuesta del currículum básico de la LOMCE para la asignatura de Educación Física. Acciones derivadas en la Comunidad Autónoma de Aragón y propuestas de futuro, Federación Española de Asociaciones de Docentes de Educación Física (FEADEF), 2016.




Comentarios

  1. Hola Bernardo, bona entrada. Expliques de manera detallada l'actual curriculum d'educació Física,reflexionant sobre coses a millorar en aquest.A més la informació està ben detallada i organitzada. La meua nota és un 9.

    ResponderEliminar
  2. Después de leer esta entrada creo que se realiza una reflexión muy interesante y atractiva sobre el actual curriculum sobre educación. Estoy de acuerdo con las reflexiones que llevas a cabo y creo que la forma de organizar la entrada y la forma de redactarla es muy buena. Mi nota es un 9!

    ResponderEliminar
  3. És interessant la forma en que reflexiones sobre el currículum d'Educació Física i la crítica personal que hi fas d'aquest. A més, ets capaç de fer propostes per millorar la llei curricular i expressar la teua opinió respecte a l'actual, deixant veure les seues febleses. Bon anàlisi Bernardo, mereix un 8,5.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

5a tasca: Bosaball

Presentació "Juguem amb Bernardo"

2a tasca: pilota valenciana