8a tasca: Reflexió sobre avaluació o qualificació

En aquesta última entrada, parlaré de quina és, baix el meu punt de vista, la millor forma de saber quin rendiment acadèmic i nocions té l´alumnat sobre un tema en concret: Avaluació o Qualificació.

               Trobe que l´actual currículum, en qualsevol assignatura, és centra massa en qualificar     ( o siga, en posar “x” nota a un/a alumne), en compte de centrar-se en qualificar ( jo preferiria avaluar) el procés seguit per l´alumnat en el procés d´adquisició d´un determinat concepte o coneixement.

               Des de el meu punt de vista, l´actual currículum incita a que l´alumnat es dedique a memoritzar els coneixements en compte de tindre un procés d´aprenentatge més actiu i qualitatiu, ja que actualment el que passa ( tant observant-ho en les meues pràctiques a escoles com en la meua experiència en el sistema educatiu com alumne) és que l´alumnat “vomita” els conceptes en un paper, anomenat examen, el qual és l´encarregat de posar una nota i de decidir purament objectivament si eixe alumne ha assolit els sabers, encara que dies, inclús hores més tard, l´alumnat no haja pogut emmagatzemar ni ¼ del saber explicat.

               Per tant, crec que es necessari que els docents tractem d´avaluar el procés que fa l´alumnat intentant adquirir els coneixements presentats al currículum i no centrar-se tant en exigir a l´alumnat en un examen, si no en posar interès verdader a l´aula ( i també a casa), sobre els coneixements donats. Aquest cas s´accentua a l´educació física, ja que hi ha alumant que pot tindre dificultats físiques i no pot tindre els mateixos rendiments físics que qualsevol company seu que estiga federat en algun esport fora de l´àmbit acadèmic, per el que utilitzant nomes la qualificació, aquest alumne obtindrà pitjors notes, encara que a vegades s´haja esforçat més, fet que també pot produir el desinterès de l´entrada anterior, d´una conducta motriu activa i de voler conèixer els seus límits i habilitats físiques.

               En conclusió, hi ha que impulsar l´avaluació en casi tots els àmbits, encara que sempre hi ha que qualificar alguna volta, ja que l´ésser humà no és perfecte i pot entrar en relaxacions, per el que qualificar “ alguna volta periòdica”, no és mala idea sempre i quan es qualifique el procediment i no el resultat.

Comentarios

  1. Molt interessant aquesta entrada Bernardo. L'avaluació d'Educació Física hauria d' atendre les necessitats de l'alumnat on aquests tinguen un paper més actiu. La informació segueix un fil conductor.
    La meua nota és un 9.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

5a tasca: Bosaball

Presentació "Juguem amb Bernardo"

2a tasca: pilota valenciana